Postup pro vyřizování pochval, podnětů a stížností
Cílem Psychiatrické léčebny Šternberk je spokojený pacient. Pokud by tomu tak i přes naši snahu nebylo, je možné proti postupu při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami podat stížnost v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování.
Pochvalu, podnět či stížnost může podat:
- pacient
- zákonný zástupce pacienta
- osoba blízká (v případě, kdy pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel)
- osoba zmocněná pacientem
Způsob podání:
- ústně – ošetřujícímu lékaři či primáři oddělení
- písemně:
- poštou na adresu: Psychiatrická léčebna Šternberk, Olomoucká 1848/173, 785 01 Šternberk
- elektronicky na e-mail: info@plstbk.cz
- na podatelně či sekretariátu PL
- vhozením do schránky na stížnosti na každém oddělení PL a na vrátnici PL
Postup vyřízení:
- Stížnosti jsou vyřizovány na základě řádného prošetření. Je-li to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, je stěžovateli navrhnuto ústní projednání stížnosti.
- Ústní stížnosti sestra zapíše do knihy stížností a předá primáři oddělení, který se opět ústně vyjádří.
- Stížnost musí obsahovat jméno, příjmení a adresu stěžovatele, uvedení jeho vztahu k pacientovi (zákonný zástupce, osoba blízká), důvod stížnosti a stručný popis události a podpis stěžovatele.
- Stížnost je vyřízena do 30 dnů ode dne jejího obdržení; jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je Psychiatrická léčebna Šternberk nepříslušná, je povinna ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu; o prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je stěžovatel informován.
- Po projednání všech skutečností souvisejících s danou stížností vydá poskytovatel písemné stanovisko, které doručí stěžovateli.
- V případě opakovaného podání stížnosti se prověřuje, zda podání obsahuje nové skutečnosti. Pokud tomu tak není, je stěžovateli oznámeno, že nebyly shledány důvody se stížností dále zabývat.
- PL vede evidenci o podání stížností a způsobu jejich vyřízení. Stěžovatel má možnost nahlížet do konkrétního stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie.
Na anonymně podané stížnosti není možné reagovat.